יום רביעי, 26 בפברואר 2014

מי את "אמי שני"?!



















מידע על אמי שני:
אמי שני היא אישה בשנות החמישים, נשואה וללא ילדים, גרה בעבר בפתח תקווה וכיום מתגוררת בבית אריה. עיקר עיסוקה הוא בתיקשורים.
היא מטפלת באופן יחידני וכן מנחה סדנאות בעלות אופי דתי רוחני לריפוי באמצעות תקשור.
אמי טוענת שיש לה יכולות על וכוחות מיוחדים אליהם נחשפה הישר ממלאכי עליון והם שולחים לה מסרים שגורמים לה להבין את המציאות בשונה מבני האדם הרגילים.
דרך התקשורים, אמי משדכת זוגות ומחתנת אותם,ללא רצונם. מייעדת מקצועות, מחליפה בהינף יד מקומות עבודה, ואף מביאה את מטופליה לשנות את  מקום מגוריהם מתוך אמונה שלמה בה וביכולותיה הנדירות. בנוסף לכך, אמי גם נוהגת לשנות שמות ולקרוא לאנשים בשמות חדשים שהיא בוחרת להם.

ביתה  הוא "בית המקדש" בתפארתו, אותו מתחזקים המאמינים שאמי דואגת להיות מוקפת בהם, תוך נתינת התחושה שמי שהכי קרוב אליה, זוכה תמידית בברכתה השופעת.
חשוב לציין,שבעלה אף הוא משתף איתה פעולה תוך שהוא מסגל לעצמו תכונות של כהן גדול  אמיתי.

אנשים שפגשו את אמי שני מספרים על אישה חכמה מאד וכריזמטית, היו שבאו אליה על מנת להירפא ממכאובים ומחלות ואמי אכן הצליחה לטפל בהם במידה מסוימת ולעזור להם להיחלץ ממכאובם, אך במקביל,כך עולה מן העדויות,  ללא משים, הייתה נוצרת ומתהווה תחושה של תלות מטורפת וצורך חולני להמשיך ולהיות מקושר אליה כדי לזכות בהמשך ברכה, בריאות והצלחה כללית בחיים.

את מאמיניה היא מכנסת בשלב מסוים לסדנאות שהיא עורכת כדי להמשיך ולהתקדם רוחנית דרכה. הסדנאות מתקיימות כ 3 פעמים בשבוע, בשעות לא קבועות. לפעמים נפגשים אף בשעות הקטנות של הלילה ללא כל התחשבות ביכולת ובמצבם של המשתתפים.

מעבר לזה, אמי מוסרת גם שיעורי תורה בשבתות ובימי חול, אליהם מגיעים אנשים בעיקר מהציבור הדתי, שיעוריה נמסרים בביתה, כשהיא חוזרת ומדגישה שאלוהים מדבר מפיה, והיא מקבלת מסרים רוחניים ממלאכים כמו המלאך מיכאל, וצדיקים שכבר אינם בין החיים.

מאמיניה חושבים שהיא מדהימה ובטוחים שהיא מצילה אותם מאסונות.אין להם הסבר רציונאלי לתחושותיהם, אלו הן תחושות חזקות שאמי הצליחה לטעת בהם ללא ספק. שהיא "צדיקה נסתרת" ומשמשת כשליחה של אלוהים.

למרות כל האידיאולוגיה הדתית והחיבור למקורות רוחניים שמקורם בדת, אמי אינה שומרת על אורח חיים דתי, ולא פעם ממציאה חוקים חדשים ופרשנויות משלה לדת ולהלכה, כשהיא שוללת כל דמות רבנית אחרת וגורמת לאנשים להשתכנע שאין טובים ממנה.

היא מתפקדת כאשת דת לכל דבר, פוסקת הלכות ,כשבביתה "בית המקדש" ,כאמור, נערכים טקסים דתיים, תפילות, בריתות וחתונות. היא לומדת לחדור לנבכי נפשו של כל אחד ואחד, קולטת את חולשותיו ודואגת להעצים אותן, עד כדי ערעור הביטחון העצמי של המאמין בעצמו, איבוד יכולת חשיבה עצמאית, והתמסרות טוטלית למוצא פיה.

וכך, תוך כדי תהליך הרסני של יצירת סגידה ואמונה עיוורת ביכולותיה, היא משתמשת בדרכים מניפולטיביות שונות למטרת שליטה בחייהם הפרטיים של מטופליה ולהתערב בהם, כשהיא שוללת לחלוטין את חופש הבחירה  שלהם. כשהניצול הנפשי הזה, מביא לניצול משאביהם של המאמינים. אמי יודעת לנצל את מצוקתם והזדקקותם לה,ומעסיקה אותם בביתה בהתנדבות מלאה, כשהם עושים למענה כל שתבקש. החל מעבודות בישול וניקיון וכלה בעבודות גינון ואומנות. יש צורך נפשי חזק לרצות אותה כל הזמן . אנשים תמימים שרק רצו בחיים טובים יותר, חשבו שמצאו את צינור הישועות היישר מהשמים ומצאו עצמם עוזבים את מקום עבודתם ומתחילים לעבוד בשבילה. המוטו הוא, שאם אתה נותן לה מעצמך זה סימן שאתה רוצה להמשיך ולקבל את ברכתה, ולתת מעצמך זה הכל. זה להיות טוטלי, להסכים לכל דרישה ובקשה,לתת עבודה, ואם לא עבודה אז גם כסף זה טוב.

נפגעים שיצאו מספרים על טיפולים שקיבלו וסדנאות בהן השתתפו שעלו להם למעלה מ 1000 ₪ לחודש, לא כולל מתנות שאמי עודדה אותם לתת כל הזמן. מחשבה על עזיבה מעוררת פחד עמוק. רצון להעביר ביקורת מזוהה כקללה. כשאמי מזהה התנגדות או רצון לחשוב אחרת ממנה היא יכולה לפגוע בפומבי ולאמר דברים קשים נגד אותו אחד לעיני כל המשתתפים, ואם מישהו העז ועזב, הוא, כמובן, מקולל. מה שגורם לאנשים לוותר. לוותר על משפחה וחברים קודמים, על קריירה ותחביבים, לאבד כל רצון לשמירה על פרטיותם ומימוש חלומותיהם, העיקר לזכות באהבתה ובחסותה של אמי.

עם הזמן, אמי מתגלה כמטפלת לא אמינה, היא אינה שומרת על דיסקרטיות, יכולה בקלות ובחוסר רגישות להעביר מידע פרטי לאנשים אחרים או לשוחח טלפונית עם אחד ממטופליה כשבחדר נוכחים אנשים נוספים והם עדים לשיחה.


העדויות שהגיעו למרכז לנפגעי כתות מצביעות על מנהיגה שלא בוחלת בשום אמצעי על מנת לשלוט בציבור מאמיניה, תוך כדי שהיא גורמת להם לנזק נפשי עמוק ולפוביות קשות עליהן צריכים בשלב ההתפכחות לשלם בטיפול מקצועי ומשקם כדי לחזור לחיים תקינים, או "לחזור לעצמם" כדבריהם.



2 תגובות:

  1. אם בתי-כלא הם פתרון - זה רק לסוג הזה של פשעים נגד החברה.

    השבמחק
  2. שלום לכולם, אני חושבת שאחת הדרכים הכי טובות שאפשר לנסות ולמנוע 'נפילה' לתוך כת מהסוג הזה, היא דרישה לראות תעודות של מי שמתיימרים להיות לכאורה מטפלים. זה לא משנה אם מדובר בתקשור, הילינג, רייקי, רפלקסולוגיה או כול תחום אחר ששייך לרפואה המשלימה. אפילו מישהו שמתיימר לתת טיפול אנרגטי כלשה בלבד, עדיין צריך ידע בסיסי ברפואה קונבנציונלית. כיום, בשנים האחרונות ישנו תהליך של רישום ל'פנקס המטפלים הארצי', תואר שנקרא RCP שהמטרה היא שבעתיד רק אלו הרשומים, יוכלו לעבוד בתחומים האלה. זה נועד למנוע שרלטנות והונאה. כיום גם מתחילה כבר חקיקה בנושא, אם כי הדרך עוד ארוכה....אז אם מישהי/ו מתיימר להציג את עצמו כמטפל/ מרפא כלשהו, תדרשו לראות תעודות. עקרונית, באופן רגיל, אפילו מישהו שלמד הילינג או רייקי אמור ללמוד את זה ממאסטר מוסמך, ולקבל תעודה כלשהי. כיום, למיטב ידיעתי יש אפילו בתי ספר לרפואה משלימה שמלמדים קורסים בנושא. אז חשוב לא להאמין לא/נשים שמבטיחים הבטחות לניסים...ולגבי סדנאות, כדאי תמיד לבדוק מי מעביר סדנה, מהי ההכשרה שלה/ו, והאם בכלל יש לו/ה הסמכה ללמד...זכותכם לדרוש אינפורמציה, בדיוק כמו שעושים בירור לגבי רופאים שהולכים אליהם לייעוץ באופן פרטי...אני כותבת את הדברים כמי שמצד אחד הייתה בכת, 'ונפלה בפח', ומצד שני כאשת מקצוע ברפואה המשלימה, שלמדתי במשך 4 שנים בבתי ספר מוכרים. כיום ניתן גם להשיג רשימות מיהם בתי הספר שקיבלו הסמכה רשמית ללמד ויש עליהם פיקוח. לחלק גדול מתחומי הרפואה המשלימה יש איגודים מקצועיים, שמפקחים על רמת ההכשרה של מטפלים, ודואגים גם לכול מיני כנסים והרצאות של העשרה והעמקה בתחום המקצועי. אני מבקשת שתביאו את הנושא למודעות של כול מי בסביבתכם שמחפש לעצמו טיפול לבעיות הגופניות או הנפשיות שלה/ו... רוחמה.

    השבמחק